Tietosuojaseloste

Rekisterinpitäjällä on tietosuoja-asetuksen mukaan velvollisuus informoida selkeällä tavalla rekisteröityjä. Tämä seloste täyttää EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (2016/679, GDPR) informointivelvoitteen.

1. Rekisterinpitäjä

Decorelle Oy
Karjakonkaari 34
36200 Kangasala

Y-tunnus: 2889131-9

2. Yhteyshenkilö

Risto Häkkinen
Sähköposti: asiakaspalvelu.decorelle@gmail.com

3. Rekisterin nimi

Decorelle Oy:n verkkokaupan asiakas- ja käyttäjärekisteri.

4. Rekisteröidyt

Decorelle Oy:n verkkokaupan asiakkaat.

4. Rekisterin pitämisen peruste ja käyttötarkoitus

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on verkkokaupan asiakassuhteiden ylläpitäminen ja hoito, kuten asiakkaiden tilaamien tuotteiden toimittaminen ja verkkokaupan suoramarkkinointi.

Verkkokaupasta tilaaminen ei edellytä asiakkaaksi rekisteröitymistä.

Asiakkaalla on oikeus kieltää itseään koskevien tietojen käyttäminen suoramarkkinointiin. Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.

5. Rekisteriin tallennettavat henkilötiedot

Verkkokaupasta tehtävän tilauksen yhteydessä:

  • nimi
  • osoite
  • sähköposti
  • puhelinnumero
  • Tiedot ostetuista tuotteista
  • Lähetettyjen tilausten seurantatiedot
  • Tilausnumero

Vapaaehtoisessa verkkokaupan käyttäjätilin luomisen yhteydessä:

  • sähköposti
  • salasana
  • nimi
  • osoite
  • puhelinnumero
  • lupa suoramarkkinointiin

6. Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet, joiden käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä osoitteeseen:

Postitse: Decorelle Oy, Karjakonkaari 34, 36200 Kangasala
Sähköisesti: asiakaspalvelu@decorelle.fi

Toimitamme ilman aiheetonta viivytystä, mutta viimeistään (EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa) kuukauden kuluessa yhteydenotosta, tiedot toimenpiteistä joihin olemme ryhtyneet rekisteröidyn asiakkaan oikeuksien toteuttamiseen liittyvän pyynnön johdosta.

Voimme periä hallinnollisiin kustannuksiin perustuvan kohtuullisen maksun, jos pyyntö sisältää useampia jäljennöksiä tai pyyntö esitetään toistuvasti (useammin kuin kerran vuodessa).

Rekisteröidyllä on oikeus saada vahvistus siitä, käsittelemmekö rekisteröityä koskevia henkilötietoja.

6.1. Tarkastusoikeus

Rekisteröity voi tarkistaa tallentamamme henkilötiedot. Itseään koskevat tiedot on mahdollista tarkastaa maksuttomasti kerran vuodessa. Pyynnön yhteydessä meidän tulee varmistua pyynnön esittäjän henkilöllisyys luotettavalla tavalla.  

Käyttäjätilin perustaneet asiakkaat voivat tarkastella omia tietojaan kirjautumalla omalle käyttäjätilille.

6.2. Oikeus tietojen oikaisemiseen

Rekisteröity voi pyytää oikaisemaan häntä koskevat virheelliset tai puutteelliset tiedot.

6.3. Vastustamisoikeus

Rekisteröity voi vastustaa henkilötietojen käsittelyä, mikäli kokee, että henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti. 

6.4. Suoramarkkinointikielto

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää tietojen käyttäminen suoramarkkinointiin.

6.5. Poisto-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietojen poistamista, jos tietojen käsittely ei ole tarpeen. Käsittelemme poistopyynnön, jonka jälkeen joko poistamme tiedot tai ilmoitamme perustellun syyn, miksi tietoja ei voida poistaa. 

On huomioitava, että rekisterinpitäjällä voi olla lakisääteinen tai muu oikeus olla poistamatta pyydettyä tietoa. Esimerkiksi kirjanpitoon liittyvää aineistoa ei voida poistaa ennen lain määräämän määräajan umpeutumista.

6.6. Suostumuksen peruuttaminen

Jos rekisteröityä koskeva henkilötietojen käsittely perustuu ainoastaan suostumukseen, eikä esim. asiakkuuteen tai jäsenyyteen, voi rekisteröity peruuttaa suostumuksen.

6.7. Valitusoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, Suomessa tietosuojavaltuutetulle, jos rekisteröity katsoo, että rekisteröidyn henkilötietojen käsittelyssä on loukattu tietosuojalainsäädäntöön ja erityisesti tietosuoja-asetukseen perustuvia oikeuksia.

7. Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakasrekisterin tiedot saadaan säännönmukaisesti:

  • Asiakkaalta itseltään asiakassuhteen syntyessä
  • Asiakkaalta itseltään verkkokaupasta tilatessa
  • Asiakkaalta itseltään verkkokauppaan rekisteröityessä
  • Asiakkaalta itseltään verkkolomakkeen tai sähköpostin kautta

8. Tietojen säännönmukaiset luovutukset

Käytämme säännönmukaisesti seuraavaa palvelutarjoajaa verkkokauppamme alustana sekä tilausjärjestelmän ja asiakasrekisterin ylläpitämiseen: MyCashflow, josta vastaa Pulse 247 Oy. Pulse 247 Oy:n tietosuojaseloste löytyy web-osoitteesta: https://www.mycashflow.fi/tiet....

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu asiakkaan kanssa.

Luovutamme verkkokaupan maksutapahtuman yhteydessä tietoja Paytrail Oyj:lle verkkokaupan maksunvälitystä varten.

Luovutamme verkkokaupan tilauksen yhteydessä tietoja Shipit Oy:lle, Postille tai Matkahuollolle, asiakkaan valitseman toimitustavan mukaan, tuotteiden lähetystä varten.

Edellä mainitut yritykset ovat sitoutuneet noudattamaan tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.

9. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Henkilötietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

10. Rekisteröityjen tietojen säilysaika

Rekisteröityjä henkilötietoja säilytetään oletusarvoisesti pääsääntöisesti niin kauan, kuin asiakkuus on voimassa. Asiakastietoja säilytetään ilman erillistä sopimusta enintään viisi vuotta asiakassuhteen päättymisestä.  

Suoramarkkinointilistaltamme rekisteröity pääsee poistumaan itse jokaisessa lähettämässämme markkinointisähköpostissamme olevan linkin kautta.

11. Tietorekisterin suojauksen periaatteet

Rekisteritietojen käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Tietokonepalvelimien fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä tietojärjestelmän palvelimen käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

12. Evästekäytännöt ja analytiikka

Käytämme verkkokaupassamme vain verkkokaupan käytön kannalta välttämättömiä evästeitä. Verkkokaupan käytön analytiikkaan käytämme Google Analytics:ia.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 21.3.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Decorelle Oy
Hussankatu 31
33580 Tampere

asiakaspalvelu.decorelle@gmail.com
www.decorelle.fi
2889131-9

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen, poislukien Ahvenanmaa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Painamalla ”Siirry maksamaan” painiketta hyväksyt Decorelle:n yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Decorelle Oy
Hussankatu 31
33580 Tampere

asiakaspalvelu.decorelle@gmail.com
www.decorelle.fi
2889131-9

Toimitustavat ja -kulut

Toimitustapana on asiakkaan valinnan mukaisesti joko Postin tai Matkahuollon tarjoama palvelu. Luovutettuamme toimituksen joko Postin tai Matkahuollon haltuun, vastaavat ne tilauksen toimittamisesta perille Postin tai Matkahuollon. Lisätietoa löydät osoitteista www.posti.fi ja www.matkahuolto.fi

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Toimitusajat vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Lähetämme tilauksen mahdollisimman pian, viimeistään toisena arkipäivänä tilauksesta. Mikäli tuotetta ei ole varastossa ostohetkellä, olemme sinuun yhteydessä. Halutessasi voit tällöin peruuttaa tuotteen tilauksen. 

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Käytämme tilausten toimittajina asiakkaan oman valinnan mukaisesti joko Postia tai Matkahuoltoa. Emme vastaa mahdollisista Postista tai Matkahuollosta johtuvista viivästyksistä tai niiden sisäisistä toimintatavoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta edellyttäen, että tuotetta ei ole otettu käyttöön. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu. Tuote tulee palauttaa käyttämättömänä, alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen tarkoittaa peruutusoikeuden menettämistä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla: asiakaspalvelu.decorelle@gmail.com).

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen ja palautatte kaikki tilaamanne tuotteet, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme edellyttäen, että tuote on palautettu. Suoritamme rahapalautuksen tilisiirtona antamallenne pankkitilille siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Mikäli palautatte vain osan tilaamistanne tuotteista, palautamme antamallenne pankkitilillenne palautettujen tuotteiden ostohinnan.

Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Emme (Decorelle) lunasta postiennakkolähetyksiä, rahtiennakkolähetyksiä tai muulla vastaavalla tavalla vastaanottajan maksettavaksi tarkoitettuja lähetyksiä. Emme (Decorelle) myöskään lunasta lähetyksiä, mitkä on lähetetty vastaanottajan laskuun eli vastaanottaja on merkattu lähetyskuluista vastaavaksi.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Paketin lunastamatta/noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme paketin palautumisesta aiheutuneena kuluna 15 €. Suoritamme jäljelle jäävän rahasumman palautuksen tilisiirtona antamallenne pankkitilille.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Tilaus- ja maksuvahvistus -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Käsityönä tehtyjen yksilöllisten tuotteiden ulkonäkö saattaa vaihdella. Tällaiset yksilölliset erot eivät oikeuta tuotteen vaihtamiseen.